Nieuwe branding voor Bontgenoot — Strandbal Bontgenoot — Strandbal

Bontgenoot

Waar zitten hier die dog moms & dads? Bontgenoot is zo’n trimsalon waar elke poot zich meteen thuisvoelt. Iets waar trimster en dierenvriend Noa met veel passie voor zorgt. Wij zorgden met net zoveel passie voor de namebranding, baseline en branding. Hoog tij(d) dat je Bontgenoot leert kennen!

Wat hebben we hier gedaan?
Namebranding en baseline
Noa en dieren, da’s een meer dan geslaagde combinatie. We bedachten graag een naam voor het trimsalon waar niet alleen honden, maar ook katten met de mooiste vacht naar buiten kwispelen. 


Een mooie vacht dus. Tijdens onze gesprekken met Noa werd het vrij snel duidelijk dat die mooie, verzorgde vacht een essentieel element was voor de nieuwe naam. Baasjes moeten vanaf het eerste moment weten dat hun dier in goede handen is. En dat brengt ons naadloos naar het tweede belangrijke element: in goede handen. Vriendschap. In het trimsalon creëert Noa een plek waar zowel dier als baasje comfortabel zijn. 


Tussen alle creatieve namen zat een duidelijke hoogvlieger: Bontgenoot, waar elke poot zich thuisvoelt. Dat laatste zinnetje schopte het meteen ook tot baseline. Het maakt Bontgenoots missie meteen helder.

Branding
Naam? Gekozen. Baseline? Geschreven. Over naar de branding, ongetwijfeld het spannendste moment. Een naam als Bontgenoot vraagt gewoon een opvallende, kleurrijke en vrolijke huisstijl. 
Opvallen doet Bontgenoot zéker. Check die kleuren! Daar houden we van. Het rood en roos zijn goed voor maximale herkenbaarheid. Bontgenoot wordt overal gezien. En daarnaast toveren ze gewoon een lach op ons gezicht. Ze vertegenwoordigen de vrolijkheid waar dieren voor staan. 

Maar ook het logo verhoogt de herkenbaarheid. Het sierlijke letterlogo heeft een klassevolle, premium feel, met een tikkeltje speelsheid. De combinatie met het vette font voor de baseline, resulteert in een harmonieus geheel. 

Ook zo’n kwispelende huisstijl?
Ga met Strandbal in zee.